Landcruiser
Oeps
Van de 25.000 km die we tot nu toe gereden hebben, was meer dan de helft over onverharde ‘ripio’ wegen die variëren van slecht tot heel slecht, waarvan het filmpje…
Toyota HJ45: opbergruimte
Onze uitgangspunten voor de indeling van de Toyota zijn: 1) gewicht zo laag mogelijk, 2) voldoende zitcomfort en stahoogte, 3) alle ramen vrij, dus geen ‘hoogbouw’, 4) geen losse opbergkisten…
Toyota HJ45: Hefdak en Buitenkeuken
Na een reis in Namibie met een Hilux met daktent weten we zeker dat we een hefdak willen. Het buitenlangs in en uit de tent klimmen in het donker is…
Toyota HJ45 Techniek 3: Pneumatiek en Koeling
Om de pneumatische onderdelen (luchtvering, sper, luchthoorn en lucht voor oppompen banden) van voldoende perslucht te voorzien is een vaste compressor met een aparte luchttank geplaatst. De luchttank is op…
Toyota HJ45: voor de liefhebber
De Landcruiser HJ45 hebben we in 2012 in Frankrijk gekocht. We vielen als een blok voor zijn robuste charme, gezien onze voorliefde voor klassieke auto’s. Behalve de techniek, is de…
Toyota HJ45 Techniek 2 Ophanging en Stuurbekrachtiging
Zowel de voor- als achteras heeft een differentieel met sper gekregen. Wegens ruimtegebrek onder en in de auto zijn de mechanische bedieningskabels vervangen door een pneumatische bediening. Bijkomend voordeel is…
Toyota HJ45 Techniek 1: Motor
Omdat het de bedoeling is dat de Toyota de komende jaren in het buitenland blijft, besluiten we geen risico met de techniek te nemen en alles te reviseren en/of met…
Klaar voor verscheping…
datum: 3 november 2017 lokatie : Antwerpen Eindelijk is het zover. Vandaag gaan we naar Antwerpen om de Toyota in een container te rijden. Als we arriveren bij de havenloodsen…